Ve virtuálních prostorech vytváří SoundxR Core nové úrovně poutavosti pro hráče a uživatele VR, zatímco AFC (Active Field Control) přináší divákům a návštěvníkům akcí v reálném světě dokonale pohlcující zážitky.
Novinkou na veletrhu ISE 2025 je výkonný imerzivní zvukový procesor NEXO DME10 vybavený rozhraním Dante s rozlišením 256 × 256, který nabízí až 128 vstupů / 64 výstupů AFC Image object-based mixing s propracovaným trojrozměrným dozvukem.
DME10 disponuje takovým výpočetním výkonem, že již není zapotřebí samostatný reproduktorový systém a imerzivní procesory. Provozování imerzivního zpracování 128 x 64 využívá pouze přibližně 50 % dostupných zdrojů systému DME10, takže zbývá dostatek kapacity pro další zpracování zvuku.
Společnosti skupiny Yamaha společně vytvářejí kompletní technické řešení a souvislý pracovní postup pro tvorbu a realizaci imerzivních zvukových instalací a akcí jakéhokoli rozsahu.
Nejpokročilejším dostupným řešením pro postprodukci zvuku je Nuendo od společnosti Steinberg, které si vybírají profesionálové z filmového, televizního, herního a imerzivního zvukového průmyslu po celém světě a které je důležitým nástrojem při tvorbě soundtracku k mnoha významným produkcím, produktům a instalacím.
Řízení zvukového obrazu a dozvuku, které poskytuje průkopnická technologie AFC (Active Field Control) společnosti Yamaha, je základem bezpočtu imerzivních zvukových produkcí a zážitků pro návštěvníky po celém světě, přičemž digitální konzole Yamaha jsou uznávány jako průmyslový standard pro mix zvuku v pevných instalacích a pro živé akce.
Procesor Yamaha DME7 s reproduktory Yamaha představuje elegantní řešení pro menší imerzivní zvukové instalace a akce, zatímco nový procesor NEXO DME10 v kombinaci s výkonnými TD kontroléry a bodovými zdroji a line array reproduktorovými systémy společnosti vytváří řešení pro aplikace libovolného rozsahu až po ty největší.
Software pro konfiguraci a simulaci systému NS-1 společnosti NEXO nyní obsahuje nástroj AFC Design Assistant, který umožňuje definovat množství, hustotu a umístění reproduktorů a následně předpovídat jejich výkon a pokrytí publika. Konfiguraci reproduktorů lze poté exportovat přímo do programu AFC Image Controller pro objektové míchání zdrojů v trojrozměrném prostoru.
Vedle dalších výkonných funkcí imerzivního zvuku, včetně možnosti propojení s externími renderery, jako je Dolby Atmos, pro kombinaci živého vystoupení s předem nahranými imerzivními zvukovými stopami, je DME10 také sofistikovaný digitální signálový procesor s otevřenou architekturou, vynikajícím hudebním projevem a všemi funkcemi potřebnými pro vytváření a ovládání běžných velkých zvukových systémů.
Softwarová sada ProVisionaire podporuje celý pracovní postup pomocí ProVisionaire Cloud pro správu licencí a implementaci softwaru, ProVisionaire Design pro flexibilní návrh systému a plnou kontrolu nad parametry zvuku a ProVisionaire Control Plus a Kiosk pro tvorbu a nasazení vlastních ovládacích panelů.
„Nový DME10 doplňuje působivou nabídku technologií imerzivního zvuku od společností skupiny Yamaha se škálovatelnými řešeními od malých aplikací využívajících reproduktory Yamaha až po velké instalace a akce využívající bodové reproduktory NEXO z řad ID a P+ a line arraye GEO M,“ komentuje ředitel prodeje a marketingu společnosti NEXO Gareth Collyer z předváděcí místnosti imerzivního zvuku NEXO na veletrhu ISE 2025.
„Kombinace technologií této skupiny navíc přináší jedinečný a jednotný pracovní postup od tvorby obsahu až po produkci, což žádný jiný výrobce nemůže nabídnout.“